Gönderen Konu: NEUE SACLİCHKEİT  (Okunma sayısı 1121 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı grikurt

  • Genel Moderatör
  • *
  • İleti: 751
  • Teşekkür: 21
  • Cinsiyet: Bay
NEUE SACLİCHKEİT
« : 24 Ocak 2009, 13:39:41 »
NEUE SACLİCHKEİT.(İng. Neue Sachlichkeit). Almanya’da 1923’ten sonra Ekspresyonist anlayışa tepki olarak beliren ama Ekspresyonist resim çizgi etkisinden de uzaklaşamayan toplumcu gerçekçi bir sanat akımıdır. Bu akımın önemli sanatçılarından Otto Dix, Van Gogh’tan önemli ölçüde etkilenmiş, resimlerinde de Van Gogh etkileri hissedilmiştir. Toplumsal gerçekçilik anlayışında çalışan sanatçı, Birinci Dünya Savaşı sırasında yaşanan kıyımı aynen tasvir edip, savaşın dehşetini göstermiştir. Otto Dix ilk eserlerinde sosyal konuları ve Birinci Dünya Savaşını acımasız bir doğruculuk içinde ele almış, ayrıca savaş sonrası yaralı ve aynı zamanda da yaşam hırsıyla dolu toplumu tasvir etmiştir. Fahişeler, gaziler, yani toplumun kaybedenleri Dix’in sanatını yaparken ilgi duyduğu konulardır.  1933 ve 1945 yılları arasında Almanya’da iktidardaki nasyonal sosyalistler tarafından resim yapması yasaklanmıştır. Sanatçının daha sonraki eserlerinde, portreler, peyzajlar ve canlı renklerde dini motifli çalışmalar vardır. Bu anlayışta çalışmalar yapan George Grosz keskin politik karikatürleriyle öncülük yapmış savaş sonrası Almanya’sına eleştirel yaklaşmıştır. Savaşın acımasızlığını, yönetimi, askerleri, sanayicileri, insanı ürküten çizgi ve renklerle anlatmıştır.

Ahmet Şişman- sanat terimleri sözlüğü

Çevrimdışı Wolfeye

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 4719
  • Teşekkür: 55
  • Cinsiyet: Bay
    • Sanat tarihi
Ynt: NEUE SACLİCHKEİT
« Yanıtla #1 : 25 Mart 2012, 11:46:12 »
Sanata ve Sanat Kavramlarına Giriş (2011)
Ahmet Şişman


Sanata ve Sanat Kavramlarına Giriş (2006)
Ahmet Şişman

Sanat eserleri, insanlar için, insanlar tarafından yaratılmaktadır. İnsanın bir üretimidir ve insanlar için oluşturulmaktadır. Sanatın oluşturulması ise, esas olarak sanatçının, kendisini ifade etme ihtiyacından kaynaklanır. İzleyiciler de, eserde bulunan büyünün, ondaki ölümsüzlüğün, güzelliğin etkisi ile ona yaklaşmaktadırlar. Bu büyü bilinen değil duyulan ve hissedilendir. Sanatçılar içinde yaşadıkları toplumun ve yaşadıkları çağın akımlarına, durumlarına yeni soluklar getirme amacı ile eserlerini oluşturmuşlar ve oluşturmaya da devam etmektedirler. Onların yaşam ve güzellik anlayışlarının biçimlendiği eserler, izleyicilerin de dünyalarında uçuşan yıldızlar olacaktır. Bu yıldızların ışıltıları birbirlerinden doğal olarak farklı olacaktır. Ancak her birinin saçtığı ışık, insan tarafından oluşturulmuştur, insan için vardır ve insanlık için gereklidir. Bu çaba sürmelidir ve sürecektir.

Mağara döneminde yaşayan insanların içlerinde hissettikleri dürtü ile duvarlara çizdikleri ilk çizgiler sanat eseri sayılmasalar bile çok anlamlı yaratımlardır. Bu ilk çizimler üzerine eklenenler ile hiç kuşkusuz modern yaşamın birçok yaratısına kavuşulduğu düşünülebilir. Yaratımın bir anlamda ilk noktasıdır bu tür çabalar.

Duyarlı ilk insanın çabası ile başlayarak gelişen çalışmalardan kök alan ve insanlıkla sürecek olan sanat çalışmalarını anlamak için, hangi düşüncelerden kaynaklanarak geliştiğini bilinmesi yararlıdır.
midena pro tou telous makarize