Gönderen Konu: İstanbul kitapları  (Okunma sayısı 6156 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Wolfeye

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 4719
  • Teşekkür: 55
  • Cinsiyet: Bay
    • Sanat tarihi
19. Yüzyıl İstanbul'unda Gayrimüslimler
« Yanıtla #10 : 23 Aralık 2011, 00:08:06 »
19. Yüzyıl İstanbul'unda Gayrimüslimler
Pinelopi Stathis

Gayrimüslim milletler ve cemaatler adetleri, gelenekleri, becerileri, eksiklikleri, meziyetleri, zaafları ve genelde ortaya koydukları eserlerle, 19. Yüzyıl İstanbul'unda insan denizinin renkil nakışlarıyldı. Ekim 1996'da Atina'da yapılan bir sempozyuma sunulan ve Rum, Bulgar, Katolik, Ermeni, Musevi cemaatleriyle Amerikan Protestan misyonerlerini konu alan tebliğlerin derlediği bu kitap, İstanbul tarihinin bir bölümüne, farklı milletlerin bir arada yaşamalarına, onların tarih içindeki serüvenlerine, en parlak dönemlerine ve gerileyişlerine ışık tutuyor.Sİ
midena pro tou telous makarize

Çevrimdışı Wolfeye

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 4719
  • Teşekkür: 55
  • Cinsiyet: Bay
    • Sanat tarihi

19. Yüzyıl İstanbul'unda Kültürel Dönüşümün Sahnesi Osmanlı Tiyatrosu
Dilek Özhan Koçak

Avrupa kentleri arasında en çok uygarlığın göbeği Paris’i ziyaret etmeyi tercih eden Osmanlı aydınları, tüm dünyayı etkileyen parisyen yaşamdan etkilenmişler, uygarlık hakkındaki temel düşüncelere Paris’teki kısa süreli deneyimlerinden yola çıkarak ulaşmışlardır. Osmanlı aydınları, Paris’i Haussmann planları sonucunda dağılmaya başlayan mahallerde yaşayan yoksul insanların gözleri ile görmemiş, ona daha çok temiz, düzenli sokakları, kütüphaneleri, müzeleri, üniversiteleri ile uygarlığın merkezi olarak tanıklık etmiş olsalar da, kısa süreli ziyaretleri sonucunda elde ettikleri deneyimler ve gözlemler kendilerinde sorgusuz sualsiz bir hayranlığa neden olmamış, aksine Batılı entelektüeller gibi kendilerinde bu “üst uygarlık”ı eleştirebilme cesaretini bulabilmişlerdir. “Burjuva ahlakı”nın “şark kültürü” ile uyuşmadığını fark eden aydınlar bu nedenle Avrupa’nın maddi ilerlemesinin örnek alınması, ama ahlakından uzak durulması gerektiğini sürekli dile getirerek Tanzimat’ın ikiliğine vurgu yapmaya devam etmişlerdir. Sİ
midena pro tou telous makarize

Çevrimdışı Wolfeye

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 4719
  • Teşekkür: 55
  • Cinsiyet: Bay
    • Sanat tarihi
19.Yüzyıl İstanbul Mimarlığında Oryantalizm
« Yanıtla #12 : 23 Aralık 2011, 13:58:16 »
19.Yüzyıl İstanbul Mimarlığında Oryantalizm
Turgut Saner

Bu çalışmada, 19. yüzyıl İstanbul mimarlığında, Magrip-Endülüs veya Hindistan gibi ülkelerden "egzotik" biçimler taşıyan binalar ilk kez konu birliği içinde bir arada ele alınmaktadır. Oryantalizm akımının biçimsel içeriği işlenmekte ve geç dönem Osmanlı mimarlığındaki kendine özgü yeri, İTÜ Mimarlık Fakültesi Mimarlık Tarihi Anabilim Dalı öğretim üyesi Dr. Turgut Saner tarafından tartışmaya açılmaktadır.

Oryantalizm, varlığı Doğu ve Batı kültürlerinin farklılığına dayanan bir alandır ve özetle Batı'nın Doğu'ya bakışını kapsar; bilimsel boyutunun yanında önyargıları da barındırır. Avrupa'da 18. yüzyıldan itibaren Doğu esinli yapılar inşa edilmiş, biçimler gerçeğe uygunlukları tartışılmadan serbestçe kullanılmıştır. Batı'daki bu mimari moda, adeta kavramları daha da karıştırmak adına Doğu'ya geri döner ve 1860'lı yıllardan itibaren İstanbul'da da oryantalist mimari örnekleri tasarlanır. Ancak Oryantalizm İstanbul'da, herhangi bir Batılı akım olmanın ötesinde, mimaride Osmanlı-Türk kimliği tartışmalarını başlatır.Sİ
midena pro tou telous makarize

Çevrimdışı Wolfeye

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 4719
  • Teşekkür: 55
  • Cinsiyet: Bay
    • Sanat tarihi
2 Sergi / 2 Yorum İyi Günler İstanbul
« Yanıtla #13 : 23 Aralık 2011, 14:00:36 »
2 Sergi / 2 Yorum İyi Günler İstanbul
Gültekin Çizgen

“Yaşamın içindeyiz” ve “İyi Günler İstanbul” sergileri, 50. sanat yılım içinde yer alan dört sergi etkinliğinin ikisini oluşturuyor. Bu sergiler siyah-beyaz tekniğinde hazırlandı. İlki, “Yaşamın İçindeyiz” çağdaş fotoğrafımıza geniş katılımlarla büyük katkı sağlayan Fototrek – Fotoğraf Merkezi’nde açıldı. Galeride dört bine yakın kişi izledi. Görsel ve yazılı medyada geniş şekilde yankılandı.
Fotoğrafı, yaşamın içinden öğrendim. “Yaşamın İçindeyiz” sözünü bu yüzden sergiye başlık yaptım.


“İyi Günler İstanbul”, atadan dededen bir İstanbullu olarak, bana çok şeyler katan bu büyülü, gizemli kente borçlarımı ödemenin bir yolu olarak göründü. Bana göre çağdaş görselliğin temeli fotoğrafta yatar. Serginin hazırlanma şekli, grafik yapısı, günlük hayatın içinde İstanbullu hemşerilerimin, bu büyük dünya kentinin dokusundaki yaşam “an”ları noktalıyordu. Objektifimle yalnız İstanbul’un gözlemlediğim “an”larını değil, kentin ruhunu, görüntüsünü ışık ve gölgelerle, kendi iç dünyamın süzgecinden geçirerek sergiye taşımak istedim.

“İyi Günler İstanbul” sergisi, İstanbul metrosu Taksim istasyonunun en hareketli yerinde, günlük elli bini aşan seyirciyle, fotoğrafın grafik ve metinli açıklamalarıyla, halkı buluşması ve İstanbulluların sanatla eğitilmesi yönünde, fotoğrafımız açısından çok önemli bir adımdı.
midena pro tou telous makarize

Çevrimdışı Wolfeye

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 4719
  • Teşekkür: 55
  • Cinsiyet: Bay
    • Sanat tarihi
30 Sene Evvel İstanbul 1900'lü Yılların Başlarında Şehir Hayatı
« Yanıtla #14 : 23 Aralık 2011, 14:02:22 »
30 Sene Evvel İstanbul 1900'lü Yılların Başlarında Şehir Hayatı
Sermet Muhtar Alus

Bu kitaptaki yazılar Sermet Muhtar Alus’un 1931 yılında Akşam gazetesiyle başlayan köşe yazarlığının ilk örnekleridir. Sermet Muhtar okura, İstanbul yaşamının 30 yıl öncesine, yüzyıl başında bir yolculuk yaptırır; bir bakıma bellek tazeler. O zaman dahi pek çok şey geride kalmış, unutulmaya yüz tutmuştur. Alus bir dostla sohbet edercesine rahat, sıcak, esprili anlatımıyla hatıraları yoklar... Bugün okunduğunda ise 30 Sene Evvel İstanbul bize bir asır öncesinin adetlerini, gündelik şehir hayatını, tiplerini, şarkılarını, dilini benzerine kolay rastlanmayacak bir canlılıkla yaşama imkanı veriyor; edebi zevkin yanı sıra.
midena pro tou telous makarize

Çevrimdışı Wolfeye

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 4719
  • Teşekkür: 55
  • Cinsiyet: Bay
    • Sanat tarihi
9/ 11 New York- İstanbul
« Yanıtla #15 : 23 Aralık 2011, 14:05:19 »
9/ 11 New York- İstanbul
Kollektif

New York ve İstanbul, benzerlikleri ve farkları ile sıkça kıyaslanırlar. Bu derlemedeki 12 deneme, iki şehrin karşılaştırılmasına önemli bir tarih - 11 Eylül 2001, ya da sıkça adlandırıldığı biçimiyle 9/11 - açısından katkıda bulunuyorlar. Ancak bu bir "11 Eylül kitabı" değil. Farklı kültürel ve mesleki kökenlerden gelen yazarlar 11 Eylül'ü, iki şehrin kimliklerini ve insanların yaşam hikayelerine yaptıkları etkileri düşünmek için bir çıkış noktası olarak değerlendiriyorlar. Özgün görsel malzemeyle zenginleşen bu derleme, New York'tan İstanbul'a uzanan geniş coğrafyadan benzersiz bir ortak çalışma örneği sunuyor.
midena pro tou telous makarize

Çevrimdışı Wolfeye

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 4719
  • Teşekkür: 55
  • Cinsiyet: Bay
    • Sanat tarihi
Abdülhak Şinasi Hisar'ın İstanbul'u
« Yanıtla #16 : 23 Aralık 2011, 14:09:39 »
Abdülhak Şinasi Hisar'ın İstanbul'u
Nevzat Bayhan

Çocukluğu İstanbul'da Boğaz semtlerinde geçen Abdülhak Şinasi Hisar, 'Boğaziçi Medeniyeti' olarak tanımladığı bir yaşam biçiminin unutulup gitmesine mani olmak istemiş ve eserlerinde devrinin İstanbul ve bilhassa Boğaziçi hayatını tüm hususiyetleriyle ve bir nakkaş hassasiyetiyle ince ince işlemiştir.

Abdülhak Şinasi Hisar'ın İstanbul'u adını taşıyan bu kitapta İstanbul'a ve Boğaziçi'ne Abdülhak Şinasi Hisar'ın penceresinden bakılarak Tarihte Boğaziçi, Edebiyatta Boğaziçi, Boğaziçi'nde Hayat, Boğaziçi'nde Seyr ü Sefer, Boğaziçi Geceleri ve Boğaz'da Yaşayanlar başlıkları altında Eski İstanbul ve Boğaziçi'nin gündelik hayatı, çeşitli kaynaklardan elde edilen bilgiler ışığında ayrıntılı bir biçimde işlenmiş ve yok olan bir medeniyetin karanlıkta kalan yönlerine ışık tutulmuştur.
midena pro tou telous makarize

Çevrimdışı Wolfeye

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 4719
  • Teşekkür: 55
  • Cinsiyet: Bay
    • Sanat tarihi
Osmanlı Sağlık Hizmetlerinde Ermeniler ve Surp Pırgiç Ermeni Hastanesi Tarihi
Arsen Yarman

İçindekiler

Giriş
- Gayrimüslimlerin Hukuki Statütlerinin Genel Hatları
- İstanbul'da Ermeni Nüfusu ve Yerleşini
- Ermenilerin Tercih Ettikleri ve Meslekler Amiralar

Ermeni Tıp Tarihi
- İlk Ermenilerde Tıp (MÖ 15. yy- MÖ 6. yy)
- Pagan Ermenistan'da Tıp (MÖ 4. yy- MS 4. yy)
- Geleneksel Ermeni Tıbbında Şifalı Ot ve Su Tedavileri
- Geleneksel Ermeni Tıbbında Ayur-Veda Etkileri
- Ortaçağ'ın İlk Yarısında Hıristiyanlığın Ermenistan'a Girişi ve Tıbbın Gelişiminde Kilisenin Rolü (4. yy- 9. yy)
- Ortaçağ Ermeni Filozof ve Hekimlerinde Antik Tıp Etkisi
- Ortaçağ Ermeni Tıbbının Önemli Kişileri
- (Yeznik Koghbatsi, David Anhaght, Anania Şirakatsi)
- Ermeni Rönesansı'nda Tıp (10. yy- 14. yy)
- (Ani Tıp Okulu, Kilikya Tıp Okulu, Kakig-Hetumyan'ın Tıp Kitabı, Kilikya Tıp Okulu'nun Diğer İsimleri, Diğer Tıp Okulları)
- Ortaçağ'ın İkinci Yarısında Ermeni Tıbbı
- (Amasya Tıp Okulu, Sivas Tıp Okulu)
- Arap Kültürünün Etkisi (Ermeni Tıp Terminolojisi)
- 18. yy Tıbbı
- (Tokat Tıp Okulu, Nor Culfa Tıp Okulu, Petros Kalantaryan, Stepannos Şahrimanya)
- 19. yy Tıbbı
- (Hovagim Oğuluyken, Mikayel Resden-Der-Bedrosyan)
- İstanbul Ermeni Hekimler Birliği
- Ermeni Diasporası Hekimleri
- Ortadoğu'da Ermeni Hekimler
- Ermeni Tıp Tarihçileri

Osmanlı Tıbbı ve Ermeniler
- Osmanlıdan Önce Sağlık Hizmetleri
- Osmanlı Darrüşşifaları
- Tıbahen-i Amire'nin Açılışı
- Mekteb-i Tıbbiye-i Adliye-i Şahane

Osmanlı Eczacılığı ve Ermeniler
- Osmanlı Eczacılığı ve Ermeniler
- Ermeni Eczacıların Biyografileri

Ermeni Botanikçiler

Hilal-i Ahmer Cemiyeti, Darülaceze ve Himaye-i Etfal'de Ermeniler
- Hilal-i Ahmer Cemiyeti
- Darülaceze
- Himaye-i Etfal Cemiyeti

Anadolu Ermeni Hastaneleri
- Surp Agop Hastanesi, Misyoner Hastaneleri, İzmit, Bursa, İzmir, Amasya, Tokat, Sivas, Merzifon, Maraş, Harput, Urfa, Antep Mardin, Kahire, Halep

II. Mahmud ile Kazaz Artin Amira Bezciyan'ın Dostluğu

Surp Pırgiç Ermeni Hastanesi Tarihi
- Surp Pırgiç Ermeni Hastanesi Tarihi Bir Vakfiye: Surp Pırgiç Vakfiyesi Surp Pırgiç Ermeni Hastanesi Salnamesi

Osmanlı İmparatorluğu'nun Sağlık Hizmetlerine Katkıda Bulunan Ermeni Doktorların Biyografiler
midena pro tou telous makarize

Çevrimdışı Wolfeye

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 4719
  • Teşekkür: 55
  • Cinsiyet: Bay
    • Sanat tarihi
Oryantalist Ressam Lewis'in Gözünden İstanbul
« Yanıtla #18 : 12 Şubat 2012, 22:51:25 »
Lewis's Illustrations of Constantinople / Oryantalist Ressam Lewis'in Gözünden İstanbul
John Frederick Lewis

19. yüzyıl İstanbul’undan göz alıcı sahnelerle dolu Lewis’s Illustrations of Constantinople tam 174 yıl sonra okuyucuyla tekrar buluşuyor.

Dillere destan güzelliğiyle dünyaya nam salan İstanbul şehri, erken tarihlerden itibaren Batılı gezginlerin, edebiyatçıların, bilim adamlarının ve ressamların ilgisini çekmiştir. Kalem ve fırçalarıyla tarihe görsel notlar düşen bu ressamların arasında yer alan John Frederick Lewis resimleri, tekniği ve yaşantısıyla ayrıcalıklı bir konuma sahiptir.

John Frederick Lewis, Doğulu bakışıyla Doğu’yu anlatabilmek için halkın içinde, onlarla birlikte yaşar. İstanbul’un görünümlerinden oluşan albümü 1837 yılında yayınlanır. Coke Smyth’in desenlerinden yola çıkarak hazırladığı ve taşbaskı tekniğiyle basılan Illustrations of Constantinople serisinde yer alan görünümlerin 3’ü Bursa, 3’ü Orşova, diğerleri ise İstanbul konuludur.

Tablo yapılmaya değer güzellikte (pitoresk) etkileyici manzaralardan oluşan bu albüm, 19. yüzyıl İstanbul’unu görsel bir şölen olarak bize sunmaktadır. Albümün sayfaları 56 ? 38,5 cm. olup resimlerin altında el yazısıyla kendisi tarafından yapılmış açıklamalar yer almaktadır.
midena pro tou telous makarize

Çevrimdışı Wolfeye

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 4719
  • Teşekkür: 55
  • Cinsiyet: Bay
    • Sanat tarihi
İstanbul Aşığı Ressam Kont Amadeo Preziosi
« Yanıtla #19 : 12 Şubat 2012, 23:01:19 »
İstanbul Aşığı Ressam Kont Amadeo Preziosi
Osman Öndeş

Kont Amadeo Preziosi, varsıl, soylu ve Katolik ve bir ailenin çocuğuydu. Ailesinde herkes hukukla ilgili bir meslek sahibiydi. Ama o, resmi seçti. Malta'nın ünlü ressamlarından Giuseppe Hayzler'in atölyesinde çalıştı. Paris'e gitti. Babası ressam olmasına kesin karşı çıktığında, içindeki resim aşkıyla yolunun çoktan bulmuştu. 1816'da doğduğu Malta'dan ayrıldı. O dönemde egzotik bir Doğu metropolü olarak tanımlanan İstanbul'a geldi ve yaşamının sonuna değin burada kaldı. 1840-1870 arasında İstanbul'da çalışan ünlü oryantalist ressam 19. Yüzyıl İstanbul'unu ve halkını betimleyen suluboyaları ile tanıdı. Türk gelenek ve göreneklerini öğrenerek İstanbul'da ve İngiliz diplomatik cevrelerinde aranılan bir isim oldu.

Resimlerindeki ana tema, İstanbul'da yaşayan tüccarlar, seyyar satıcılar, askerler, dervişler ve kadınlardı. Sıradan insanları günlük yaşamları ve cevreleri içinde betimledi. İstanbul tipleri çok tutulunca, en popüler olanları tekrar tekrar çizdi ve bunların taş baskılarını yaptı. 1858'de Paris'te "Stamboul. Recollections of Eastern Life - İstanbul. Doğu Yaşamından Anılar" adlı renkli taş baskı albümü yayımladı ve üç baskı yaptı. Ayrıca, Boğaziçi, Haliç gibi semtlerle çarşıları, mezarlıkları ve İstanbul sokaklarınını betimleyen resimler yaptı. "Boğaz Görünümü ve Demir Atmış Müttefik Donanmaları" (1854), "Kırım Kahramanlarının Mezarlığı" (1856) gibi suluboyalarında Kırım Savaşı'nı konu aldı. Yaşamının son 10 yılını geçirdiği Yeşilköy yakınlarında bir av kazasında ağır yaralanarak 28 Eylül 1882'de öldü. Yeşilköy'deki Katolik Mezarlığı'na gömüldü. Yapıtları, Topkapı Sarayı'nda, Deniz Müzesi'nde İngiltere'deki çeşitli müzelerde, yurtiçi ve yurtdışında pek çok özel koleksiyonlarda bulunmaktadır.

Kont Amadeo Preziosi'yle ve eserleriyle yakından ilgilenen Osman Öndeş, değerli çalışmaları sonucunda bu kitabı yazmıştır. Osman Öndeş, yurtiçinde ve yurtdışında pek çok araştırma yaparak, ressamın eserlerinin ve öykülerinin izini sürmüş ve bir belgesel oluşturmuştur.
Aksoy Yayıncılık, Türk tarihinde resimleriyle önemli bir yere sahip olan İstanbul aşığı Kont Amadeo Preziosi'yi Osman Öndeş'in özverili çabaları sonucu oluşan bu kitapla bir kez daha saygıyla anıyor.

Dönemine tanıklık eden resimleriyle "Türkiye'nin yabancılar üzerindeki etkisini", Kont Amadeo Preziosi'nin resimlerinden keşfedeceksiniz. Onun yaşamöyküsünden resimlerine yansıyanlar, sizlere bir anlamda Doğu'nun gizemini de sunacak...
midena pro tou telous makarize