Gönderen Konu: Resim sanatıyla ilgili kitaplar  (Okunma sayısı 11854 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Wolfeye

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 4719
  • Teşekkür: 55
  • Cinsiyet: Bay
    • Sanat tarihi
Resim sanatıyla ilgili kitaplar
« : 12 Şubat 2012, 22:56:24 »
İlk Türk Kadın Ressam Mihri Rasim (Müşfik) Açba
Mahinur Tuna

Açba Ahmet Rasim Paşa’nın kızı. Atatürk’ün, Papa’nın portresini yapan, ilk kez model kullanan, maskı çıkaran, Louvre Müzesi’ne resmi konan ilk Türk ressam. Kız Güzel Sanatlar Akademisi’nin kurucusu, resim öğretmeni ve müdürü . Zonaro’dan ders aldı. Roma ve Paris’te eğitimini tamamladı, yaşamını Amerika’da noktaladı.

Kökleri ilk Abhaz Kralları Açba Hanedanına dayanan ve Osmanlı Hanedanlığı ile akrabalığı olan, yurt içinde Tevfik Fikret, yurt dışında ünlü İtalyan şair Gabriel D’Annunzio gibi edebiyatçı dostlar edinen; fakat yaşamı ve sanatı hakkında çok az bilgi bulunan, ilk kadın ressamımız Mihri Hanım hakkındaki ilk kitap da bir kadın tarafından yazıldı.
midena pro tou telous makarize

Çevrimdışı Wolfeye

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 4719
  • Teşekkür: 55
  • Cinsiyet: Bay
    • Sanat tarihi
Albert Gabriel 1883- 1972 Mimar Arkeolog Ressam Gezgin
« Yanıtla #1 : 12 Şubat 2012, 22:57:58 »
Albert Gabriel 1883- 1972 Mimar Arkeolog Ressam Gezgin
Prof. Albert Gabriel

Albert Gabriel (1883-1972): Ressam, Mimar, Arkeolog, Gezgin sergisi, Gabriel'in Türkiye ağırlıklı çalışmalarını gözler önüne seriyor. Neler yok ki: Mimari çizimler, Amasya'dan Mardin'e Bursa'dan Diyarbakır'a çektiği 50 adet 30x40 boyutunda fotoğraf; Türkiye, Yunanistan, Ortadoğu ve Avrupa'yı betimleyen suluboyalar, Rodos adası ile ilgili suluboyalar ve büyük boyutlu boyalı desenler; Boğaziçi yalıları, Mardin, Anadolu camileri ve medreseleri betimleyen desenler; Güzel Sanatlar Okulu'na yaptığı eserler, çalışmaları sırasında kullandığı malzemeler, kişisel eşyası...
midena pro tou telous makarize

Çevrimdışı Wolfeye

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 4719
  • Teşekkür: 55
  • Cinsiyet: Bay
    • Sanat tarihi
Hanedandan Bir Ressam Abdülmecit Efendi
« Yanıtla #2 : 12 Şubat 2012, 22:59:48 »
Hanedandan Bir Ressam Abdülmecit Efendi
Ömer Faruk Şerifoğlu

Abdülmecid Efendi, şehzade, son halife, ressam, müzisyen. Osmanlı'nın dağılma, Türkiye Cumhuriyeti'nin kurulma günlerinde yaşanan tartışmalar ve arayışlar içinde modernleşmeyi ilke edinmiş, İslam gelenekleriyle Batı bireşiminin sağlanabileceğini savunmuş ve göstermeye çalışmış önemli bir aydın.
Hanedandan Bir Ressam Abdülmecid Efendi, bu önemli aydını ölümünden 50 yıl sonra sanatıyla, resimleriyle, müzisyen kişiliğiyle, yaşamıyla birlikte topluca günümüze ve geleceğe aktarmayı amaçlıyor; Günsel Renda, Emre Aracı, Eylem Yağbasan ve A. Sinan Genim'in yazılarıyla...
midena pro tou telous makarize

Çevrimdışı Wolfeye

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 4719
  • Teşekkür: 55
  • Cinsiyet: Bay
    • Sanat tarihi
Assur Resim Sanatı
« Yanıtla #3 : 12 Şubat 2012, 23:03:36 »
Assur Resim Sanatı
Prof. Dr. Veli Sevin

TÜRK TARİH KURUMU
midena pro tou telous makarize

Çevrimdışı Wolfeye

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 4719
  • Teşekkür: 55
  • Cinsiyet: Bay
    • Sanat tarihi
Boşluk ve Doluluk / Çin Resim Sanatının Anlatım Biçimi
« Yanıtla #4 : 12 Şubat 2012, 23:04:31 »
Boşluk ve Doluluk / Çin Resim Sanatının Anlatım Biçimi
François Cheng

Çin resim sanatının amacı, "doğanın kendisinden daha gerçek olan" (Tsung Ping) bir mikrokosmos yaratmak diye tanımlanır. Evren’i aydınlatan dirimsel esinlere ulaşmak ancak bu yolla olanaklıdır. Gene bu yolla ressam, nesnelerin iç yapılarını kavramaya ve onların kendi aralarında sürdürdükleri bağıntıları saptamaya çalışır. İşte resimdeki çizginin önemi de bundan kaynaklanmaktadır. Çizginin bu gücü açığa vurması ise, onun Boşluk içinde biçimlenmesiyle olanaklıdır. "Evren’de olduğu gibi, resimde de Boşluk olmasaydı, esinler devinim içinde olamazlardı; Yin ve Yang da etkisini ortaya çıkaramazdı." Şu halde, resim yüzeyi üzerinde yer alan görsel elemanlarla çizgi arasında Boşluk kavramını oluşturmak gerekmektedir.

Çin resmiyle ilgili bütün öteki kavramların, kendilerinden beklenen işlevleri yerine getirmeleri de bu Boşluk içinde yer almalarıyla olanaklı olacaktır. Elinizdeki kitapta François Cheng, kendi aralarında bir sistem oluşturan bu kavramları ilk kez göstergebilimsel bir yaklaşımla incelemektedir. Ayrıca, bu amacına bağlı kalarak, geniş bir kaynak ve resim taramasına girişmekte, ressam Shih-t’ao üzerine ise özel bir çalışma gerçekleştirmektedir.
midena pro tou telous makarize

Çevrimdışı Wolfeye

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 4719
  • Teşekkür: 55
  • Cinsiyet: Bay
    • Sanat tarihi
Cumhuriyet Döneminde Resim Edebiyat İlişkisi
« Yanıtla #5 : 12 Şubat 2012, 23:05:45 »
Cumhuriyet Döneminde Resim Edebiyat İlişkisi
Hatice Bilen Buğra

"Cumhuriyet Döneminde Resim-Edebiyat İlişkisi" Batıda görülen sanat akımlarının resmimiz ve edebiyatımızdaki yansımalarını, etkilerini ya da paralelliklerini aramak türünden bir çalışma değildir. Çünkü, birbirlerini besleyen iki kaynak durumundaki resim ve edebiyat, ressamımız ve edebiyatçımız arasında Batıda örneklerine rastladığımız şekilde bir alış verişe yol açmamıştır.

Sözel bir ifade biçimi olan edebiyatla kendine çizgi, renk, toplam vb. yoluyla bir başka ifade biçimi bulan resim sanatı arasında yazar ve ressamın izlenim ve duygularını ister sözle isterse renkler ve çizgilerle dışlaştırsınlar, bunlar her iki sanatçının da ifade araçlarından başka bir şey değildir.

Bu bağlamda, Türk resmi ile edebiyatı arasındaki ilişkiyi irdelerken edebî metinlerimizin ve edebiyatçının eserinde, metinlerimizin ve edebiyatçının eserinde, güzel sanatlara yaklaşımı, onu eserine nasıl ve ne derece koyduğu gösterilmeye çalışılmıştır.
Amacımız ilgi çekici ve zevkli olduğu oranda kapsamlı bir konuya dikkat çekmektir.

midena pro tou telous makarize

Çevrimdışı Wolfeye

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 4719
  • Teşekkür: 55
  • Cinsiyet: Bay
    • Sanat tarihi
Felsefenin Işığında Modern Resim Modern Resimden Avangard Resme
« Yanıtla #6 : 12 Şubat 2012, 23:06:56 »
Felsefenin Işığında Modern Resim Modern Resimden Avangard Resme
Prof. Dr. İsmail Tunalı

Resimde modernizmi anlamak ve yorumlamak için…

Prof. İsmail Tunalı bugüne kadar 6 baskı yapan ve alanında tek çalışma olan bu kitaba yeni bir bölüm ekledi. “Avangard Resim” başlığıyla sunulan bu ekle birlikte tüm ilgilenenler için vazgeçilmez bir başvuru kaynağı olan Felsefenin Işığında Modern Resim öğrenciler ve akademisyenler için de yararlı birincil bir kaynak niteliğinde…

Kitapta şu bölümler yer alıyor:

İMPRESYONİZM, SOYUT RESİM, DADAİZM, SÜRREALİZM, POSTMODERNİZM, AVANGARD RESİM
midena pro tou telous makarize

Çevrimdışı Wolfeye

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 4719
  • Teşekkür: 55
  • Cinsiyet: Bay
    • Sanat tarihi
İslamda Resim Yasağı ve Sonuçları
« Yanıtla #7 : 12 Şubat 2012, 23:08:39 »
İslamda Resim Yasağı ve Sonuçları
Mazhar Şevket İpşiroğlu

İslâm Sanatı üzerine Türkçe yazılmış ilk kaynaklardan biri olan bu kitap, hâlâ tartışılmakta olan pek çok konuya ışık tutuyor.

İslam Sanatı içinde kendine özgü bir yeri olan resmin doğuşu, gelişimi, başka ekolleri ve soyutçuluğu etrafında özlü bilgiler veren kitap, Batı’nın ve Doğu’nun resim anlayışındaki ihtilafı iki medeniyetin dünya görüşlerine bağlıyor.
midena pro tou telous makarize

Çevrimdışı Wolfeye

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 4719
  • Teşekkür: 55
  • Cinsiyet: Bay
    • Sanat tarihi
İspanyol Resim Sanatı
« Yanıtla #8 : 12 Şubat 2012, 23:09:32 »
İspanyol Resim Sanatı
Alicengiz Üstüner

İspanyol tekniği, Avrupa Resim geleneğinde özgün bir yere sahiptir.
Bu yeri, binlerce yıllık bir geçmişten edindiği birikimleri yansıtma anlayışıyla kazanmıştır.
midena pro tou telous makarize

Çevrimdışı Wolfeye

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 4719
  • Teşekkür: 55
  • Cinsiyet: Bay
    • Sanat tarihi
Malik Aksel Sanat Hayatı Resim Sergisinde Otuz Gün
« Yanıtla #9 : 12 Şubat 2012, 23:11:14 »
Malik Aksel Sanat Hayatı Resim Sergisinde Otuz Gün
Beşir Ayvazoğlu

27 Ekim 1941.

Devlet Resim ve Heykel Sergisi üçüncü kez açılıyor.

Malik Aksel de üç resmiyle oradaydı.

Üç suluboya resim.

O günlerin sanat havası nasıldı?

Yeni olan neydi?

Ressamlar ve sergiyi gezenler neler konuşuyorlardı?

Fikirler, dedikodular, parlak ve eskimeyen görüşler! Otuz gün, tam otuz gün boyunca onları not etti Malik Aksel. Merakla, bilgiyle, sezgiyle. Ressam ve sanat tarihçisi…

1942’de Ülkü dergisinde tefrika edildi bu notlar. 1943’te kitap olarak basıldı. O tarihten bu yana da ancak çok meraklıların bildiği bu hazine, yeniden kültür hayatımıza dönüyor.

Son yılarlın en önemli kültür olaylarından biri, Malik Aksel kitapları olacak. Bir yandan titreyen lamba tadında bir edebi lezzet! Sanat dünyasına tutulan güçlü bir ışık. Yakından şahitlikler. Tazeliği kadar değeri de capcanlı.


midena pro tou telous makarize