Gönderen Konu: Agah Özgüç kitapları  (Okunma sayısı 3665 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Wolfeye

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 4719
  • Teşekkür: 55
  • Cinsiyet: Bay
    • Sanat tarihi
Agah Özgüç kitapları
« : 10 Mart 2012, 16:04:33 »
Türk Sineması
Agah Özgüç

100 Filmde Başlangıcından Günümüze Türk Filmleri bu dizinin öbür kitapları gibi sinemadaki bir türü değil, bu kez kendi sinemamızı topluca ve tarihsel süreç boyunca ele alıp inceliyor ve başlangıcından günümüze kadar olan geçmişi içinde en seçkin 100 Türk filmini tek tek değerlendiriyor.
midena pro tou telous makarize

Çevrimdışı Wolfeye

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 4719
  • Teşekkür: 55
  • Cinsiyet: Bay
    • Sanat tarihi
Türlerle Türk Sineması
« Yanıtla #1 : 10 Mart 2012, 16:12:36 »
Türlerle Türk Sineması
Agah Özgüç

2000'in üzerinde yönetmen, oyuncu ve film adı..200'ün üzerinde nadir set fotoğrafı ve afiş...Agah Özgüç'ün Türk sinema tarihinin belleğini barındıran, yılların emeğiyle, sabırla oluşturulmuş zengin arşivinden seçilen görsellerle zenginleştirilen Türlerle Türk Sineması alanında bir ilk! Türksinama tarihini tür yaklaşımıyla süzen bu kitap, sinama tarihimizin unutulmuş bir çok ilginç yanını da tekrar gündeme getiriyor. Türk sinemasında Nazım Hikmet'in yeri, polisiye güldürü, cinsellik, kovboy filmleri, dinsel filmlerden mekan-dekor ilişkilerine kadar Yeşilçam'la ilgili söylenebilecek hemen her konuyu bir başlık altında inceliyor.

Sinemaseverlerden, araştırmacılara ve sinema öğrencilerine kadar herkesin yararlanabileceği bir kapsamı olan kitap, temel bir başvuru niteliğinde...
midena pro tou telous makarize

Çevrimdışı Wolfeye

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 4719
  • Teşekkür: 55
  • Cinsiyet: Bay
    • Sanat tarihi
Türk Film Yönetmenleri Sözlüğü
« Yanıtla #2 : 10 Mart 2012, 16:13:20 »
Türk Film Yönetmenleri Sözlüğü
Agah Özgüç

Resmi tarihe göre Türk sineması 89 yaşına gelmiş bulunuyor. Fuat Uzkınay’ın belgesel filmiyle başlayıp, Muhsin Ertuğrul’dan Cahide Sonku’ya, Ö. Lütfi Akad’dan Metin Erksan’a, Yılmaz Güney’den Zeki Ökten’e doğru uzanan bir serüvenin toplamı bu tarih.

Dolayısıyla,Agâh Özgüç’ün ince işçiliğiyle, resmi tarihe ışık tutmanın yanı sıra, gayri resmi tarihe de vurgu yaparak hazırlanan bu kitaptaki panorama, sadece çekilen filmleri isim isim kaydetmekle yetinmiyor, bunun yanında, Türk sinemasının anlamlı bir fotoğrafını da çekiyor...
midena pro tou telous makarize

Çevrimdışı Wolfeye

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 4719
  • Teşekkür: 55
  • Cinsiyet: Bay
    • Sanat tarihi
Türk Sinemasının Kadınları
« Yanıtla #3 : 10 Mart 2012, 16:13:54 »
Türk Sinemasının Kadınları
Agah Özgüç

Sinema tarihçisi Agâh Özgüç, bu kitabında Türk sinemasının ilk yıllarından günümüze kadın oyuncuları inceliyor; ilk dönemin tiyatrocu-oyuncu kadınlarını, Yeşilçam’ın yıldızlarını, 1980 sonrası Türk sinemasında değişen kadın imajını, günümüzün medya magazin çağı yıldızcılığını mercek altına alıyor.

Türk sinemasının ilk yıldızı Cahide Sonku, İtalyan sinema yıldızı Anna Magnani’ye benzetilen Sezin Sezer, 'irim kıyım dişil yapısıyla sokaklardan bir kız' Neriman Köksal, 'halkın acılı yüzü' Muhterem Nur, küçük hanımefendi Belgin Doruk, 'femme fetale' Leyla Sayar, 'erkek fato' Fatma Girik, Yeşilçam’ın sultanı Türkan Şoray, kadının Batılı yüzü Filiz Akın, cinselliğini yaşayan özgür kadın imajı Müjde Ar ve ‘dijital çağın starı’ diye nitelendirdiği Hülya Avşar; hepsi Türk sinemasının ve değişen zaman-toplumun bir yüzünü simgeliyorlar. Agâh Özgüç’ün özgün fotoğraf arşivinin belge niteliği kazandırdığı kitap, Türk sinemasında ilk yıllardan bugüne kadın oyuncularla bir yolculuğa çıkarıyor.
midena pro tou telous makarize

Çevrimdışı Wolfeye

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 4719
  • Teşekkür: 55
  • Cinsiyet: Bay
    • Sanat tarihi
Türk Sinemasında İstanbul
« Yanıtla #4 : 10 Mart 2012, 16:14:23 »
Türk Sinemasında İstanbul
Agah Özgüç

Türk sinemasının önemli tarihçilerinden Agah Özgüç, bu defa İstanbul'u belgeledi. Semt semt, bölge bölge beyazperdeye yansıyan İstanbul'u gösteren Özgüç, İstanbul'u en iyi kullanan filmleri de anlattı.

40 yıldır yazan bir gazeteci ve Türk sinema tarihini aydınlatan binlerce belge, bilgi ve dokümanı arşivleyen önemli bir isim Agah Özgüç. Ve şimdi, her biri kaynak niteliğinde olan kitaplarına bir yenisini daha ekledi .

Boğaziçi, İstiklal, Haydarpaşa, trenler, taksiler, ara sokaklar... Özgüç kitabında, semt semt, bölge bölge İstanbul'un beyazperdeye yansıyan yüzünü yansıtırken, ayıntılarla ve rakamlarla önemli bir kaynak-kitaba imza atıyor. Kitabında onlarca anı ve ayrıntıya da yer veren Özgüç 'Türk Sinemasında İstanbul'u anlattı:

''Yıllardan beri bu konuyla ilgili notları dosyalıyorum zaten. Ön hazırlıktan sonraki 4 aylık sürede kitabı hazırladım. Bu 'Yeşilçam Üçlemesi' diye başlattığım projenin ilk kitabı. İkincisi 'Yeşilçam Aşkları', üçüncüsü 'Türk Sinemasının Marjinalleri ve Orijinalleri' olacak. Araya başka kitaplar girebilir ama bu üçleme yavaş yavaş çıkacak.

Zamanla aldığım notlar üzerinden bu çalışmayı yaptım. Bu kitapta yazamadığım bazı bölümler oldu ama ikinci baskıda eklenecek. 'Tek mekanlı filmler' gibi konular da ikinci baskı olacak.

İSTANBUL'LA İLGİLİ TEK KAYNAK

Bu Türk sinemasındaki İstanbul'la ilgili tek kaynak. Filmlerde kullanılan mekanların hikayesini anlatıyorum. Mekanların önemi, işlevi, sahipleri, çekimlerde gerçekleşen olaylar... Tek tek inceleyerek anlatmaya çalıştım. O mekanların çoğu şimdi yok, bu yüzden de ayrı bir önemi var.

İstanbul öyle bir mekan ki, neresinden bakarsanız bakın sinematografik bir görüntüsü var. Bizden önce yabancılar keşfetti. Bu filmlere baktığınız zaman o İstanbul'u - özellikle eski İstanbul'u - rahatlıkla görebiliyorsunuz. İstanbul'un şimdi alışveriş cenneti haline geldiğini gördükçe eski İstanbul'u özlememek elde değil. Yabancılar için de cazip olan eski İstanbul'du zaten. Şimdi o doku bozuldu. Çok az yer var geçmişten kalan...

İSTANBUL'U EN İYİ KULLANAN FİLMLER

İstanbul'u en iyi kullanan filmler; Ah Güzel İstanbul (Atıf yılmaz) çok önemli film. Fatih Akın'ın 'Duvara Karşı' filmi de Türkiye'de geçen bölümünde İstanbul'u çok iyi kullanıyor. Reha Erdem'in 'Hayat Var'ı sayabiliriz. Yılmaz Erdoğan'ın 'Organize İşler'i de güzel görüntülere sahip. Teknik ilerleyince İstanbul'un görüntüleri güzelleşmeye başladı tabii. 'Uzak' da çok iyi. bazı görüntüler bilgisayarda yapılmış ama çok iyi. Zaten Nuri Bilge Ceylan fotoğrafçı olduğu için filmlerinde İstanbul'u çok iyi kullanıyor.

Bazı mekanlar çok iyi kullanılmış. Abraham Paşa Çiftliği çok entersan bir yer örneğin. Beyoğlu, İstiklal Caddesi'ni çok iyi görüntüleyen filmler var. Keza Boğaziçi, Rumeli Hisarı da öyle... Değerlendirilemeyen yerler istanbul dışındaki yerler. Türkiye'nin her yerinde çok güzel mekanlar var çünkü.''
midena pro tou telous makarize

Çevrimdışı Wolfeye

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 4719
  • Teşekkür: 55
  • Cinsiyet: Bay
    • Sanat tarihi
Ynt: Agah Özgüç kitapları
« Yanıtla #5 : 10 Mart 2012, 16:15:39 »
Bütün Filmleriyle Yılmaz Güney
Agah Özgüç

Yılmaz Güney: 53 yıllık kısa ömrüne tam 111 film sığdıran Türk sinemasının çirkin kralı; seyircinin gönlüne taht kurmasını sağlayan ilk dönem filmlerinin yanı sıra, gerçek sinemacı kimliğini oluşturduğu ''Acı'', ''Ağıt'', ''Umutsuzlar'', ''Umut'', ''Zavallılar'' ve ''Arkadaş'' gibi filmlerle, toplumsal duyarlılığını sinema anlayışının orta yerine yerleştiren bir devrimci tutum takınırken, ''İzin'', ''Sürü'', ''Yol'' ve ''Duvar'' gibi gerçekten sinema sanatının yüz akı olan filmleriyle de tüm dünyanın takdirini kazanan bir sinema dahisi...

Agâh Özgüç'ün titizlikle hazırladığı bu kitap, tüm filmleri ve bu filmlerin geniş öyküleriyle Yılmaz Güney'in sinema serüvenini eksiksiz biçimde gözler önüne seriyor...
midena pro tou telous makarize

Çevrimdışı Wolfeye

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 4719
  • Teşekkür: 55
  • Cinsiyet: Bay
    • Sanat tarihi
Aykırı Notlar / Bir Sinema Yazarının Günlüğünden
« Yanıtla #6 : 10 Mart 2012, 16:17:04 »
Aykırı Notlar / Bir Sinema Yazarının Günlüğünden
Agah Özgüç

Muzaffer Tema’nın Türkiye’de oynadığı filmlerin Amerika’da bir bakkal dükkanında bulunması, Fikret Hakan’ın ‘kovduğu zama haysiyetli olup gidecek’ bir menajer aramasının nedeni, Öztürk Serengil’in oynadığı 267 filmin esrarı, Ayten Çankaya’yı film çekiminde öpmenin bedelinin 10 lira olması, Metin Erksan’ın kurduğu ‘Sinema Çetesi’nin nasıl sona erdiği, sahneye çıkan ilk Türk kadınının neden Afife Jale olmadığı, Arzu Okay’ın film setindeki isyanı, Salah Birsel’in neden ‘Yıldız Cimrisi’ bir film eleştirmeni olduğu, Sovyet yazar Anbiyeviç Hüseynov’un, ‘Yılmaz Güney ve Yaşam Sanatı’ kitabında yaptığı yanlışlar...

Türk sinemasının en güçlü belleklerinden biri olan Agah Özgüç’ün kaleminden, heyecan ve macera dolu ‘Bir Yeşilçam Tarihi’..

Kısacası Türk sinemasında yaşanmış en ‘artistik’, en ‘şık’, ve en ‘sıradışı’ Yeşilçam hikâyeleri...
midena pro tou telous makarize

Çevrimdışı Wolfeye

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 4719
  • Teşekkür: 55
  • Cinsiyet: Bay
    • Sanat tarihi
Cahide Sonku / Peçete Kağıtlarındaki Anılar
« Yanıtla #7 : 10 Mart 2012, 16:19:23 »
Cahide Sonku / Peçete Kağıtlarındaki Anılar
Agah Özgüç

Cahide’yi en son Balıkpazarı’nda gördüm. Sıkmabaş yapmıştı. Hanımefendi, bir emriniz var mı diye hatır soracak oldum. Mağrur bir edayla ‘Affedersiniz kiminle tanışıyorum,’ dedi. Ağlayarak ayrıldım yanından. Sonra cenazesine gittik.
İsmet Ay

Cahide’yi Doktorun hatası’nda seyrettiğim gün efsunlaşmış gibi çiktim tiyatrodan. On yedi yaşımdaydim ve kendisine erişme olanağı bulunmayan bir olympos tarıçasını görmüş olmanın, yüreğimi allak bullak eden karmakarışık duygularıyla dönmüştüm okula.
Çetin Altan
midena pro tou telous makarize

Çevrimdışı Wolfeye

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 4719
  • Teşekkür: 55
  • Cinsiyet: Bay
    • Sanat tarihi
Türk Sinemasında Cinselliğin Tarihi
« Yanıtla #8 : 10 Mart 2012, 16:22:09 »
Türk Sinemasında Cinselliğin Tarihi
Agah Özgüç

Yeşilçam: Türk Sinemasının rüya fabrikası.
Bir yıl da 17 film çekcek kadar fantastik rejisörler, jilet gibi erkekler, şiir gibi kadın oyuncular, muazzam şarkılar karmakarışık hikayeler her şeye rağmen acayip güzel ve muhteşem filmler..
midena pro tou telous makarize

Çevrimdışı Wolfeye

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 4719
  • Teşekkür: 55
  • Cinsiyet: Bay
    • Sanat tarihi
Türk Sinemasında Cinselliğin Tarihi
« Yanıtla #9 : 10 Mart 2012, 16:23:03 »
Türk Sinemasında Cinselliğin Tarihi
Agah Özgüç

Türk Sinemasında Cinselliğin Tarihi, Özgüç'ün yeni verimi. Bu, sözünü fazla uzatmayan kitap, sinemamızın cinsellik sorununa yaşanan hayattan örneklerle, verilerle ve pratiğin sözlüğüyle yaklaşmayı yeğliyor. Araştırmacı, ele aldığı sorunu yazıya dökerken, konuyu belirleyen örnek ve verilen üstünde olmamayı, başta bir deyişle kılgının çerçevelediğine üstten bakmamayı özellikle yeğlemiş gibi. Kitap, sinemamızın, yani en yaygın, en popüler sanat dal ve alanımızın cinselliği değerlendirişini tasvirci bir anlatımla dile getirmekte. İlerde meselenin sosyolojisine eğilecekler için yararlı bir kaynak olabilecektir kanısındayım.
midena pro tou telous makarize