Gönderen Konu: Rift: Planes of Telara  (Okunma sayısı 813 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Wolfeye

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 4719
  • Teşekkür: 55
  • Cinsiyet: Bay
    • Sanat tarihi
Rift: Planes of Telara
« : 22 Nisan 2012, 18:48:03 »
Son dönem içerisinde bir çok MMO oyunuyla karşılaştık. Bunlardan bazılarında oyunun önüne bayat hikaye geçti, bazılarında ise sistemin yavanlığı oyuncuları bezdirdi. Trion Worlds’ün E3 2009’da Heroes of Telara ismiyle sunduğu Rift, bir süre sonra isim değişikliği ile son hali olan “Rift: Planes of Telara” ismini aldı. Aslında Rift için, duyurulduğu günden itibaren fazla göz önünde olmadığını söyleyebiliriz. Ancak Trion, oyunun çıkış döneminde birbirini kovalayan betalar ile, bir çok MMO oyuncusuna kendini beğendirmeyi başardı.
 
Rift bizlere, insanların varoluşlarının temellerini oluşturan yaşam, ölüm, hava, su, toprak, ateşin bulunduğu, beş Vigil tanrısı tarafından oluşturulan Telara evrenin kapısını aralıyor. Ancak yukarıda saydığımız temel elementlerin gücünü bünyesinde taşıyan Blood Storm tanrıları, Telara evrenine musallat olmaya başlıyor.



İlk olarak ölüm elementinin tanrısı Regulos, Telara evrenine ilk saldırıyı gerçekleştirmiş ancak, Vigil tanrılarının yardımıyla bu saldırı geri savuşturulmuştur. Ardından Vigil tanrıları sayesinde Telara evreninde açılan Rift’leri önlemek adına bir koruyucu geliştirilmiş ve bir süre Telara evreni bu koruyucular sayesinde Blood Storm tanrılarından uzak kalmışlar. Zaman içinde zayıflayan bu koruyucu, etkisini tamamen yitirince tekrardan, başta Regulos olmak üzere Blood Storm tanrılarının saldırılarına uğramaya başlamıştır. Zaman zaman açılan bu Rift’leri yok etmeye çalışan Telara evreni içerisindeki halk, Vigil tanrılarının yok olmasıyla birlikte, ikiye ayrılmış ve ortaya yeni taraflar çıkmıştır. Bu taraflardan birisi, Vigil tanrılarının tekrar dönüp Blood Storm tanrılarının saldırılarını karşılayacağına inanan Guardianları, diğeri ise yaşananlardan Vigil tanrılarını sorumlu tutan ve kutsal inanç yerine teknolojiye inanan Defiantları oluşturuyor

Bu iki taraftan birini seçerek başladığımız oyunda Guardian tarafını seçtiğimizde, geçmişte ölmüş bir kahramanın ruhunu içimize alarak geleceğe, Defiant tarafını seçtiğimizde ise gelecekte geçen bir ‘kıyamet’ sonrası üstün teknoloji sayesinde ölmüş bir Defiant kahramanının ruhuna bürünerek geçmişe yol alıyoruz. İlk bakışta bu tarafların görüşleri birbirini desteklemese de oyundaki tarafların amacı aynı; Telara evrenini Blood Storm tanrılarından uzak tutmak.
 
Tarafımızı seçtikten sonra, her tarafa ait olan üç ırktan birinde karar kılıp, karakterimizi oluşturmaya başlıyoruz. Rift’in karakter yaratma ekranının fazla detaylı olduğu söylenemez. Karakterimizin sadece dış görünüşünü ayarlayabildiğimiz bu ekranda fiziksel özellikleri belirleme imkanımız bulunmuyor. Fiziksel olarak sadece karakterimizin boyunu seçmek bizlere sunuluyor. Bu arada, demin bahsettiğim ırkları seçerken biraz dikkatli olmanızı, seçeceğiniz sınıfa göre karar kılmanızı öneriyoruz. Zirâ her ırkın kendisine özel olan abilityleri sayesinde, ilerleyen zamanlardaki oynayışınızı etkileyebilirler.



Karakterimizi oluşturma ekranından önce, bizlere dört farklı sınıf seçeneği de sunuluyor. Warrior, Cleric, Mage ve Rogue altında sunulan bu sınıf seçenekleri, oyun içerisinde 9 farklı soula ayrılıyor. İlk olarak bu soullardan birisini seçtiğimiz oyunda, birkaç level ilerleyince üç soulun kombinasyonunu yapabiliyoruz. Bu esnada ilk soullarınızı seçerken, fazla düşünmenize gerek yok uyarısını yapalım. Zirâ bir süre sonra ana şehirlere ulaştığımızda(Defiantlarda Meridian, Guardianda Sanctum) ana rol haricinde üç farklı rol seçebiliyor, her rol içerisinde ise bu 9 soul içerisinden yine dilediğimiz kombinasyonu yapabiliyoruz. Tabiki belli bir ücret karşılığında. Ayrıca bu 9 souldan birisini PvP’de kazandığımız favor puanlarıyla alabildiğimizi hatırlatalım.

Rift’in bu soul sisteminin, MMO oyunlarındaki tekdüzeliği kaldırdığığını söyleyebiliriz. Özellikle yapacağımız soul kombinasyonlarıyla birlikte gelen talent ağacı, bizleri çeşitli yapılandırmalara yönlendiriyor.
 
Bu talent ağacını, level atladıkça kazandığımız soul pointlerimizle şekillendiriyoruz. Her 4 levelda birer tane, 4 level sonrasındaki 5. levelda ise 2 tane soul puanı elde ediyoruz. Yapılandırdığımız ağaçta kullanılan puanları ise ana şehirdeki sınıf geliştiricileri sayesinde dilediğimiz anda, yine belli bir ücret karşılığında sıfırlayabiliyoruz.

Oyun inceleme: bolumsonucanavari.com
midena pro tou telous makarize