Gönderen Konu: Sanat tarihi 2. Sınıf lisans dersleri  (Okunma sayısı 5662 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Wolfeye

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 4719
  • Teşekkür: 55
  • Cinsiyet: Bay
    • Sanat tarihi
Sanat tarihi 2. Sınıf lisans dersleri
« : 28 Aralık 2008, 17:06:03 »
TEKNOLOJİ KULLANIMI VE UYGULAMALARI Zorunlu
Dersin Amacı: Dersin amacı katılımcılara temel bilgisayar ve internet teknolojilerini tanıtmaktır. Ayrıca bilgisayarlar ve donanımları ile dijital görüntüleme sistemlerinin uygulamalı olarak kullanımını sağlamak amaçlanır.

Dersin İçeriği: Bilimsel, akademik çalışmalarda, sanat üretiminde ve bilgi toplamada hızla çeşitlenen bilgisayar ve internet teknolojileri uygulamalı olarak tanıtılır. Bilgisayar donanımı, ilgili yazılımlar, görüntü işleme teknikleri öğretilir. Sanat Tarihi öğrencisinin gereksinim duyacağı fotoğraf çekimi, video kullanımı, vb. atölye çalışmaları içinde gösterilir.

Dersin Süresi: 1 sömestre (Haftada 3 teorik ders saati)
Eğitim Dili: Türkçe
Ön Koşul: Yok
Temel Öğretme Yöntemi: Anlatım ve tartışma
Değerlendirme Yöntemi: 2 ara sınav, 1 final sınavı ve 1 ödev
Önerilen Kaynaklar: Ders kapsamında katılımcılar konularına göre kendi araştırmalarını yaparlar.


BİZANS SANATI - I Zorunlu
Dersin Amacı: 4- 8 yy. uzanan tarihi süreç içinde Doğu Roma İmparatorluğu’ndan günümüze gelen kültürel mirası tanıtmak, tanıtma yoluyla öğrencinin koruma bilincini oluşturmaktır. Yoğun olarak Türkiye’deki mimari ve anıtsal resim sanatı eserlerinin tarihi ve sosyal önemini kavratmaktır.

Dersin İçeriği: Byzantium'un kurulmasıyla sanatta oluşan değişimler temelinde Roma ve Bizans etkileşimleri ele alınır. Roma İmparatorluğu'nun doğu ve batı olarak ikiye ayrılışından 6. yüzyıl sonuna kadar geçen sürede Bizans İmparatorluğu'nun coğrafi sınırları içinde kalan başkent Konstantinopolis, Anadolu ve Anadolu dışındaki (İtalya, Yunanistan, Yugoslavya, Yakındoğu) önemli merkezlerde üretilen mimarlık, resim, minyatür, heykel, maden, seramik, cam, fildişi, mine, tekstil, vb. sanat yapıtları tanıtılır.

Dersin Süresi: 1 sömestre (Haftada 3 teorik ders saati)
Eğitim Dili: Türkçe
On Koşul: Yok
Temel Öğretme Yöntemi: Anlatım ve tartışma.
Değerlendirme Yöntemi: 2 ara sınav, 1 Final sınavı ve 3 kısa proje(2-3 sayfa)

Önerilen Kaynaklar:
* BECK, Herbert, Spatantike Und Frühes Christentum: Ausstellung Im Liebieghaus, Museum Das Liebieghaus Frankfurt Am Main : Das Liebighaus, C1983.
* BECKWITH, John, Early Christian and Byzantine Art. Penguin Books [Harmondsworth] 1970
* BIANCHI Bandinelli, Ranuc, Rome: The Late Empire: Roman Art A.D.200-400: New York 1971
* BOVINI, Giuseppe., Saint Vital De Ravenne. Silvana Milano 1956
* BRENK, Beat. Die Frühchristlichen Mosaiken In S. [I.E. Santa] Maria Maggiore Zu Rome Wiesbaden 1975
* BRYER, A.-WINFIELD, D., The Byzantine Monuments and Topography of the Pontos, Washigton D.C. 1985
* EBERSOLT, Jean, La Miniature Byzantine. Librairie Nationale D'art Et D Paris
* GIBBON, Edward, The Decline And Fall Of The Roman Empire. New York: Modern Library, [N.D.].3 Vol.1-3
* GOUGH, Michael, Alahan: An Early Christian Monastery in Southern Turkey, Pontifical Institute Of Mediae Toronto, Ont. 1985
* GRABAR, Andre, Early Christian Art: From The Rise Of Christianity To The Death Of Theodosius; Tr. By S.Gilbert, J.Emmons.
* HARRISON, R. M. (R. Martin), A Temple For Byzantium : The Discovery And Excavation Of Anicia Juliana's Palace-Church In Istanbul / Martin Harrison. London : H. Miller Publishers , C1989.
* HILL, Stephen, The Early Byzantine Churches Of Cilicia And Isauria., Variorum Aldershot 1996
* KRAUTHEIMER, Richard, Early Christian And Byzantine Architecture / Richard Krautheimer. Harmondsworth, Middx. ; Baltimore : Penguin Books, 1986.
* LASSUS, Jean.The Early Christian and Byzantine World.Paul Hamlyn London 1967
* LOWDEN, John.Early Christian & Byzantine Art. Phaidon London 1997
* MATHEWS, Thomas F., The Byzantine Churches Of Istanbul: A Photographic Survey. The Pennsylvania State Univ. P London 1976
* MILBURN, R. L. P., Early Christian Art And Architecture, University Of California Press Berkeley 1988
* MULLER-WIENER, Wolfgang. Bildlexikon Zur Topographie Istanbuls: Byzantion, Konstantinopolis, I Tubingen: Wasmuth 1977
* OUSTERHOUT, Robert G., Master Builders of Byzantium, Princeton University Press Princeton, N.J. 1999
* RODLEY, Lyn, Byzantine Art And Architecture: An Introduction, Cambridge University Press Cambridge ;New York 1994
* RODLEY, Lyn, Cave Monasteries of Byzantine Cappadocia, Cambridge University Press Cambridge; New York 1985
* STRIKER, Cecil L. The Myrelaion (Bodrum Camii) In Istanbul: Princeton Univ. Pr. Princeton, N.J. 1981
* Van MILLINGEN, Alexander, Byzantine Churches In Constantinople: Their History And Architecture / A.V.Millingen; Assisted By R.Traquair...[Et Al.].
* VOLBACH, Wolfgang Fritz, Early Christian Art: Harry N.Abrahams New York



BİZANS SANATI - II Zorunlu
Dersin Amacı: 8.yy.dan- 15. yy.a uzanan tarihi süreç içinde Doğu Roma İmparatorluğu’ndan günümüze gelen kültürel mirası tanıtmak, tanıtma yoluyla öğrencinin koruma bilincini oluşturmaktır. Yoğun olarak Türkiye’deki mimari ve anıtsal resim sanatı eserlerinin tarihi ve sosyal önemini kavratmaktır.

Dersin İçeriği: Bizans İmparatorluğu'nun coğrafi sınırları içinde kalan başkent Konstantinopolis, Anadolu ve Anadolu dışındaki (İtalya, Yunanistan, Yugoslavya, Yakındoğu) önemli merkezlerde üretilen mimarlık, resim, minyatür, heykel, maden, seramik, cam, fildişi, mine, tekstil, vb. sanat yapıtları tanıtılır.
 
Dersin Süresi: 1 sömestre (Haftada 3 teorik ders saati)
Eğitim Dili: Türkçe
On Koşul: Yok
Temel Öğretme Yöntemi: Anlatım ve tartışma.
Değerlendirme Yöntemi: 2 ara sınav, 1 Final sınavı ve 3 kısa proje(2-3 sayfa)

Önerilen Kaynaklar:
* BRYER, A.-WINFIELD, D., The Byzantine Monuments and Topography of the Pontos, Washigton D.C. 1985
* EYICE, Semavi., Son Devir Bizans Mimarisi: İstanbul'da Palaiologos'lar Devri Anıtları. İstanbul Univ. Istanbul 1980
* KLEINBAUER, W. Eugene, Early Christian and Byzantine Architecture, G.K. Hall Boston, Mass. 1992
* KRAUTHEIMER, Richard, Early Christian And Byzantine Architecture / Richard Krautheimer. Harmondsworth, Middx.; Baltimore : Penguin Books, 1986.
* MATHEWS, Thomas F., The Byzantine Churches Of Istanbul: A Photographic Survey. The Pennsylvania State Univ. P London 1976
* MULLER-WIENER, Wolfgang. Bildlexikon Zur Topographie Istanbuls: Byzantion, Konstantinopolis, I Tubingen: Wasmuth 1977
* OUSTERHOUT, Robert G., Master Builders of Byzantium, Princeton University Press Princeton, N.J. 1999
* OUSTERHOUT, Robert G., The Architecture of The Kariye Camii In Istanbul, Dumbarton Oaks Research Librar Washington, D.C 1987
* RODLEY, Lyn, Byzantine Art And Architecture: An Introduction, Cambridge University Press Cambridge ;New York 1994
* RODLEY, Lyn, Cave Monasteries of Byzantine Cappadocia, Cambridge University Press Cambridge; New York 1985
* SCHAFER, Hartmut, Die Gül Camii In Istanbul : Ein Beitrag Zur Mittelbyzantinischen Kirch, Verlag Ernst Wasmuth Tubingen 1973
* STRIKER, Cecil L. The Myrelaion (Bodrum Camii) In Istanbul: Princeton Univ. Pr. Princeton, N.J. 1981
* STRIKER, Cecil L., Kalenderhane in Istanbul: The Buildings, Their History, Architecture, Philipp Von Zabern Mainz 1997
* UNDERWOOD, Paul A.,The Kariye Djami. Bollingen Foundation New York 1966
* Van MILLINGEN, Alexander, Byzantine Churches In Constantinople: Their History And Architecture; Assisted By R.Traquair...[Et Al.].



ANADOLU SELÇUKLU SANATI - I Zorunlu
Dersin Amacı: Anadolu Selçuklu yapılarının tanıtılması ve kültürel etkinliklerinin vurgulanması.

Dersin İçeriği: Artuklu, Saltuklu, Danişmendli, Mengücekli gibi ilk Türk beyliklerinin yerleşim merkezleri, toplumsal yapıları ve kültürel etkinlikleri tanıtılır. Bu dönem içinde oluşan şehircilik, mimarlık ve diğer sanat ürünleri ele alınır.

Dersin Süresi: 1 Sömestre (Haftada 3 teorik ders saati)
Eğitim Dili: Türkçe
Ön Koşul: Yok
Temel Öğretme Yöntemi: Anlatım ve tartışma
Değerlendirme Yöntemi: 2 ara sınav, 1 final sınavı

Önerilen Kaynaklar:
KUBAN, Doğan. Anadolu Türk Mimarisinin Kaynak ve Sorunları, İstanbul, 1965.
KUBAN, Doğan. Selçuklu Çağında Anadolu Sanatı, İstanbul, 2002.
ÖNEY, Gönül. Anadolu Selçuklu Mimarisinde Süsleme ve El Sanatları, Ankara, 1978.



ANADOLU SELÇUKLU SANATI - II Zorunlu
Dersin Amacı: Anadolu Selçuklu-İlhanlı dönemi sanat ortamının yorumlanması.

Dersin İçeriği: Selçuklu sanatının Anadolu’daki özellikleri tanıtılır. Dini, ticari, askeri ve sosyal yardım kurumlarını içeren mimari örnekler ve süslemeleri incelenir. İlhanlı dönemiyle Anadolu’ya gelen sanatsal değişiklikler ve çoğulcu Anadolu Kültürünün özellikleri örneklerle tanıtılır.

Dersin Süresi: 1 Sömestre (Haftada 3 teorik ders saati)
Eğitim Dili: Türkçe
Ön Koşul: Yok
Temel Öğretme Yöntemi: Anlatım ve tartışma
Değerlendirme Yöntemi: 2 ara sınav, 1 final sınavı


OSMANLI SANATI - I Zorunlu
Dersin Amacı: Osmanlı Devleti’nin yayıldığı tarihi coğrafya kapsamında ortaya çıkan mimari, minyatür ve uygulamalı sanat ürünleri 15. yüzyılın ortasından 17. yüzyılın sonuna kadar geçen sürede biçimsel özellikleriyle incelenir; bani-sanatçı ilişkileri üzerinde durularak seçilecek sanatçılar tanıtılır. Sanatta başkent ve taşra biçemleri ve sanat kuramları ele alınır.

Dersin İçeriği: Bu ders, Fatih Sultan Mehmet (1451-81)’in Osmanlı Hanedanlığının başına geçtiği tarihten başlayarak 1699 Karlofça Antlaşması’na kadar olan yaklaşık 150 yıllık zaman dilimini padişah dönemlerine göre ele alır. Her dönemin önemli tarihi olayları, mimari eserleri, mimarları, banileri (sanat patronu) ve bezemesiyle bir bütün olarak üzerinde durulur.

Dersin Süresi: 1 Sömestre (Haftada 3 teorik ders saati)
Eğitim Dili: Türkçe
Ön Koşul: Yok
Temel Öğretme Yöntemi : Anlatım ve tartışma
Değerlendirme Yöntemi : 2 Ara Sınav, 1 Final Sınavı

Önerilen Kaynaklar:
ASLANAPA O., Osmanlı Devri Mimarisi, İstanbul 1986.
CEZAR, M., Osmanlı Başkenti İstanbul, İstanbul 2002.
GOODWIN, G., A History of Ottoman Architecture, London 1971.
İNALCIK, H. – G. RENDA, Osmanlı Uygarlığı, 2 Cilt, Ankara 2003.
KURAN, A., Mimar Sinan, İstanbul 1986.
NAYIR, Z., Osmanlı Mimarisinde Sultanahmed Külliyesi ve Sonrası, İstanbul 1976.
ÖNDER, M. (koor), Başlangıcından Bugüne Türk Sanatı, Ankara 1993.
RENDA, G., “Yenileşme Döneminde Kültür ve Sanat”, Türkler, C.XV, Ankara 2003, s. 26583.
SÖZEN, M., Devletin Eve Saray, İstanbul 1990.
YÜKSEL, A., Osmanlı Mimarisinde II. Bayezid Yavuz Selim Devri, C.V., İstanbul 1983.



OSMANLI SANATI - II Zorunlu
Dersin Amacı: Osmanlı Devleti’nin 17. yüzyıldan 1923’e kadar etkin olduğu tarihi coğrafya kapsamında ortaya çıkan mimari, resim ve uygulamalı sanat ürünleri biçemsel özellikleriyle ele alınır. Avrupa etkisiyle Osmanlı Sanatı’nda görülen değişiklikler karşılaştırmalı olarak tanıtılır. Ortaya çıkan yeni kurumlar, değişen bani-sanatçı ilişkileri, kent dokusu ve mimarlıkta oluşan farklılıklar tanıtılır.

Dersin İçeriği: Bu ders, Sultan III. Ahmet dönemiyle başlayarak Cumhuriyetin kurulduğu 1923 yılına kadar olan zaman dilimini ele alır. Her dönemin önemli tarihi olayları, mimari eserleri, mimarları, banileri (sanat patronu) ve bezemesiyle bir bütün olarak üzerinde durulur.

Dersin Süresi: 1 Sömestre (Haftada 3 teorik ders saati)
Eğitim Dili: Türkçe
Ön Koşul: Yok
Temel Öğretme Yöntemi : Anlatım ve Slayt
Değerlendirme Yöntemi : 2 Ara Sınav, 1 Final Sınavı

Önerilen Kaynaklar:
* ARIK, R., Batılılaşma Dönemi Anadolu Tasvir Sanatı, Ankara 1988.
* ASLANAPA, O., Osmanlı Devri Mimarisi, İstanbul 1986.
* CEZAR, M., Tipik Yapılarıyla Osmanlı Şehirciliğinde Çarşı ve Klasik Dönem İmar Sistemi, İstanbul 1985.
* DENEL, S., Batılılaşma Sürecinde İstanbul’da Tasarım ve Dış Mekanlarda Değişim ve Nedenleri, Ankara 1982.
* GOODWIN, G. A History of Ottoman Architeoture, London 1971.
* IŞIN, E., İstanbul’da Gündelik Hayat, İstanbul 2003.
* İNALCIK, H. – G. RENDA, Osmanlı Uygarlığı, 2 Cilt, Ankara 2003.
* KUBAN, D., Türk Barok Mimarisi Hakkında Bir Deneme, İstanbul 1954.
* RENDA, G., Batılılaşma Döneminde Türk Resim Sanatı (1700-1850), Ankara 1977.
* YENİŞEHİRLİOĞLU, F., Türkiye Dışındaki Osmanlı Mimari Yapıtları (Ottoman Architectura) Works Outside Turkey), Ankara 1989.



RÖNESANS DÜŞÜNCESİ VE SANATI Zorunlu
Dersin Amacı: 14. Yüzyıldan 16.Yüzyıl sonuna kadar, Rönesans’ın beşiği İtalya’daki çeşitli ekoller ile diğer Avrupa ülkelerindeki gelişimin örneklenmesi amaçlanır.

Dersin İçeriği: İtalya’da Rönesans düşüncesinin doğuşu ile yeni bir sanat anlayışının gelişimi 14, 15 ve 16. yüzyıl mimarlık, heykel ve resim örnekleriyle açıklanır. Floransa, Siena, Roma, Venedik gibi İtalyan ekolleri ile Rönesans’ın Avrupa’daki yayılımı, maniyerist eğilimler, atölye ve sanatçılar bağlamında tanıtılır.

Dersin Suresi: 1 sömestre (Haftada 3 teorik ders saati)
Eğitim Dili: Türkçe
On Koşul: Yok
Temel Öğretme Yöntemi: Anlatım ve tartışma.
Değerlendirme Yöntemi: 2 ara sınav, 1 Final sınavı ve 3 kısa proje(2-3 sayfa)

Önerilen Kaynaklar:
* RENAISSANCE QUARTERLY, Renaissance Society of America, New York.
* JOURNAL OF MEDIEVAL AND RENAISSANCE STUDIES. Durham,
* RENAISSANCE STUDIES: JOURNAL OF THE SOCIETY FOR RENAISSANCE STUDIES. OXFORD,
* Adams, Laurie. Key monuments of the Italian Renaissance, Colo., Westview Boulder, 2000.
* "Leonardo’nun Defterleri", (Çev. Z. Aracagöle), Gergedan 13, 1988,112- 116.
* AKYÜREK, Engin. Ortaçağ’dan Yeniçağ’a Felsefe ve Sanat, İstanbul, Kabalcı Yayınları, 1994.
* BATUR, Enis. ‘Yeniden Doğuş: Eski’den Doğuş. Rönesans Tanımları ve Yorumları’, Gergedan 13, 1988, 19- 21.
* BERENSON, Bernard. The Italian Painters Of The Renaissance, Ithaca, N.Y, Cornell University Pres, 1980.
* BERENSON, Bernard. Italian Pictures Of The Renaissance : A List Of The Principal Artists, London, Phaidon Press. 1963.
* BRAHAM, Allan. Italian Paintings Of The Sixteenth Century, London, National Gallery Pub., 1985.
* BURCKHARDT, Jacop. İtalya’da Rönesans Kültürü, Ankara, M.E.B. Yayınları, 1977.
* CASSİRER, Ernst. ‘ Birey ve Evren’, (Çev. Ö. Marda), Gergedan 13, 198826-27.
* CÖMERT, Bedrettin. Giotto’nun Sanatı, Ankara, Hacettepe Üniversitesi Yayınları, 1977.
* ÇOTUKSÖKEN, Betül. ‘ Ortaçağ ve Rönesans Üzerine Kimi Temel Bilgiler’, Gergedan 13, 1988, 35- 45.
* HUIZINGA, John. ‘ Rönesans Sorunu’, (Çev. Z. Köpüşoğlu), Gergedan 13, 1988, 28-34.
* İPŞİROĞLU, N. Ve M. İPŞİROĞLU. Oluşum Süreci İçinde Sanatın Tarihi, İstanbul, Cem Yayınevi, 1977.
* KURAN, Aptullah. ‘İtalyan Rönesans Mimarisi’, Gergedan 13, 1988, 162-163.
* LEVY, Michael. Early Renaissance: Style and Civilization, Norwich, Penguin Books, 1967.
* MICHELET, J. Rönesans, İstanbul, M.E.B. Yayınları, 1989.
* PANOFSKY, E. Renaissance and Renaissances in Western Art, Stockholm, 1960.
* PEVSNER, Nikolaus. Ana Çizgileriyle Avrupa Mimarlığı, İstanbul, Cem Yayınevi, 1977.
* ROTH, Lealand. Mimarlığın Öyküsü, İstanbul, Kabalcı Yayınevi, 2000.
* VASARI, Giorgio. The Lives of Painters, Sculptures and Architects, London.



AYDINLANMA ÇAĞINDA KÜLTÜR VE SANAT Zorunlu
Dersin Amacı: 17. ve 18. yüzyıllarda, sanat merkezinin İtalya’dan Fransa ve İngiltere gibi diğer Avrupa ülkelerine kayması sonucunda politik, sosyal ve kültürel değişimlerin sanata yansımalarının tanıtılması amaçlanmıştır.

Dersin İçeriği: 17. ve 18. yüzyıllarda monarşilerden Fransız Devrimi ve Aydınlanma Çağı’na kadar oluşan düşünce ve devinimler, sanata yansımaları ele alınır. Sanatın merkezinin İtalya’dan Fransa ve İngiltere gibi Avrupa’nın diğer coğrafyalarına kayması, bu oluşumun bilimsel gelişmeleri, politik, sosyal ve kültürel boyutları üzerinde durulur. Barok, Rokoko ve Klasisizm gibi anlayışların mimarlık ve görsel sanat üzerindeki etkileri, sanatçılar ve yapıtları tanıtılır.

Dersin Suresi: 1 sömestre (Haftada 3 teorik ders saati)
Eğitim Dili: Türkçe
On Koşul: Yok
Temel Öğretme Yöntemi: Anlatım ve tartışma.
Değerlendirme Yöntemi: 2 ara sınav, 1 Final sınavı ve 3 kısa proje(2-3 sayfa)

Önerilen Kaynaklar:
* Adams, Laurie. Key Monuments Of The Baroque, Colo. Westview Press Boulder, 2000
* Bazin, Germain. Baroque And Rococo,London, Thames and Hudson, 1964.
* Conti, Flavio. Rokoko Sanatını Tanıyalım, İstanbul, Inkilap Kitapevi, 1985.
* Diefendorf, Barbara B., Culture And İdentity İn Early Modern Europe (1500-1800) : Essays İn Honor Of Natalie Zemon Davis / (edited by Barbara B. Diefendorf and Carla Hesse). Ann Arbor : University of Michigan Press, c1993.
* Enggass, Robert, Early Eighteenth-Century Sculpture İn Rome : An İllustrated Catalogue
* Pennsylvania State University University Park 1976.
* Feinblatt, Ebria. Seventeenth-Century Bolognese Ceiling Decorators. Santa Barbara, Fithian Press , 1992.
* Finaldi, Gabriele. Discovering The Italian Baroque : The Denis Mahon Collection,London, National Gallery Publications, 1997.
* Friedrich, Carl J. The Age of the Baroque, 1610-1660, Conn., Greenwood Press Westport, 1983
* Haskell, Francis, Patrons And Painters : A Study İn The Relations Between Italian Art And Society İn The * Age Of The Baroque,. New Haven, Yale University Press, 1980.
* Hubala, Erich, Baroque and Rococo, New York, Universe Books, 1989.
* Jones, Stephen, The Eighteenth Century, Cambridge, Cambridge University Pres, 1985.
* Kimball, Fiske, The Creation Of The Rococo Decorative Style, New York, Dover Publications, 1980.
* Levey, Michael. Rococo To Revolution : Major Trends İn Eighteenth-Century Painting, London, Thames and Hudson, 1977.
* Millon, Henry A. Baroque And Rococo Architecture, New York, G. Braziller, 1961.
* Minor, Vernon Hyde. Baroque & Rococo : art & culture, New York ,Harry N. Abrams, 1999.
midena pro tou telous makarize

Çevrimdışı Wolfeye

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 4719
  • Teşekkür: 55
  • Cinsiyet: Bay
    • Sanat tarihi
Ynt: Sanat tarihi 2. Sınıf lisans dersleri
« Yanıtla #1 : 28 Aralık 2008, 17:06:46 »
MODERNİZM VE MODERN SANATA GİRİŞ - I Zorunlu
Dersin Amacı: 19. yüzyıl modernizmi ve sanat akımlarını tanıtmak.

Dersin İçeriği: Avrupa’daki toplumsal değişimler temel alınarak 19. yüzyılda kültürel, politik ve endüstriyel ortam tanıtılır, bu değişimin etkileri üzerinde durulur. Yeni yönetim biçimlerinin oluşturduğu kent ve mimarlık anlayışı, görsel sanat ürünleri, sergileme olanakları, farklılaşan sanat koruyuculuğu ve talepleri, dönemin Romantizm, İzlenimcilik, Sembolizm ve Art Nouveau gibi sanat akımları bağlamında anlatılır.

Dersin Süresi: 1 sömestre (Haftada 3 teorik ders saati)
Eğitim Dili: Türkçe
Ön Koşul: Yok
Temel Öğretim Yöntemi: Anlatım, görsel malzemeler üzerinde eleştiri ve tartışma, kütüphane araştırması ve ödev hazırlama.
Değerlendirme Yöntemi: 1 ara sınav, 1 seminer ödevi, 1 final sınavı

Önerilen Kaynaklar:
* AKAY, Ali .,Postmodern Görüntü, İstanbul, Bağlam Yayınları, 1997.
* AKAY, Ali .,Sanatın Sosyolojik Gözü, İstanbul, Bağlam Yayınları, 1999.
* AKAY, Ali .,Sanatın ve Sosyolojinin Ruh Hali, İstanbul, Bağlam Yayınları, 2001.
* AKAY, Ali .,Kapitalizm ve Pop Kültür, İstanbul, Bağlam Yayınları, 2002.
* AKAY, Ali ve E. Zeytinoğlu, Kavramın Sınırlarında, İstanbul, Bağlam Yayınları, 1998.
* APPIGNANESI, Richard ve diğerleri.,Postmodernizm-Yeni Başlayanlar İçin, (Çev. Doğan Şahiner), İstanbul,
AD Yayıncılık A.Ş. (1.B), 1996.
* APOLLINAIRE, Guillaume.,Kübist Ressamlar-Estetik Düşünceler, (Çev. Alp Tümertekin), İstanbul, yapı Kredi
Yayınları, (1.B), 1996.
* ARMAĞAN, İbrahim.Sanat Toplumbilimi-Demokrasi Kültürüne Giriş, İzmir, İleri Kitabevi, (1.B) 1992.
* ARNOLD, Matthias.,Lautrec, (Çev.Dilek Zaptçıoğlu), İstanbul, Alan Yayıncılık, (1.B), 1987.
* ARTAUD, Antonin.,Van Gogh, (Çev. Ahmet D. Soysal), İstanbul, Nisan Yayınları.
* BARNARD, Malcolm.,Sanat, Tasarım ve Görsel Kültür, (Çev.Güliz Korkmaz), Ankara, Ütopya Yayınevi, 2002.
* BATUR, Enis (Ed.).,Modernizmin Serüveni, İstanbul, Yapı Kredi Yayınları, (1.B) 1997.
* BAYKAM, Bedri., Boyanın Beyni, İstanbul, Genç İşadamları Derneği Yayını, f988.
* BAYNES, Ken.,Toplumda Sanat, (Çev. Yusuf Atılgan), İstanbul, Karacan Yayınları, (1.B), 1981.
* BERGER, John., Sanat ve Devrim, (Çev. Bilge Berker), Ankara, V Yayınları, (1.B), 1987.
* BERNARD, Emile.,Cézanne Üzerine Anılar, (Çev. Kaya Özsezgin), Ankara, İmge Kitabevi yayınları, (1.B), 1997.
* BİRSEL, Salâh.,Fransız Resminde İzlenimcilik, Ankmara, Dost Yayınları, 1967.
* BLAKE, William.,Cennet ve Cehennemin Evliliği, İstanbul, Altıkırkbeş Yayınları, (1.B), 1997.
* CASSOU, Jean ve diğerleri., Sembolizm Sanat Ansiklopedisi, (Çev. Özdemir İnce ve İlhan Usmanbaş), İstanbul, Remzi Kitabevi, (1. B) 1987.
* CLAUDON, Francis ve diğerleri., Romantizm Sanat Ansiklopedisi, (Çev. Özdemir İnce ve İlhan Usmanbaş), İstanbul, Remzi Kitabevi, 1988.
* ÇOKER, Adnan ve diğerleri., 20. Yüzyılda Sanat, İstanbul, Sel yayıncılık, 2003.
* DALI, Salvador, Bir Dâhinin Güncesi, (Çev. Semih Aközlü), Ankara, İmge Yayınevi, (3.B), 2002.
* DELBÉE, Anne.,Bir Kadın, (Çev. Ayşe Kurşunlu Ortaç), İstanbul, Afa Yayınları, 1989.
* DUPLESSIS, Yvonne.,Gerçeküstücülük, (Çev. İsmail Yerguz ve Esen Çamurdan), İstanbul, İletişim Yayınları, (1.B), 1991.
* EDMAN, Irwin.,Sanat ve İnsan, (Çev.Turhan Oğuzkan), İstanbul, Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, 1998.
* FRANK, Herbert.,Van Gogh, (Çev. Ülkü Akçar ve Emel Şatıroğlu), İstanbul, Alan Yayıncılık, (1.B) 1985.
* GARAUDY, Roger.,Gerçekçilik Açısından Picasso, (Çev. Mehmet Doğan), İstanbul, Hür Yayınları, 1966.
* GARAUDY, Roger.,Kıyısız Bir Gerçekçilik Üzerine, (Çev. Mehmet H. Doğan), İzmir, Aydın Yayınevi.
* GENET, Jean.,Gicometti'nin Atölyesi, İstanbul, Metis Yayınları, (1.B) 1990.
* GİDERER, Hakkı Engin.,Resmin Sonu, Ankara, Ütopya Yayınevi, (1.B), 2003.
* GOMBRICH, E.H.,Sanatın Öyküsü, (Çev. Bedrettin Cömert), İstanbul, Remzi Kitabevi, (2.B) 1972.
* GOMBRICH, E.H.,Sanat ve Yanılsama, (Çev. Ahmet Cemal), İstanbul, Remzi Kitabevi, 1992.
* ERİNÇ, Sıtkı M., Kültür Sanat, İstanbul, Çınar Yayınları, (1.B), 1995.
* GOMBRICH, E.H.,Sanatın Öyküsü, (Çev. Bedrettin Cömert), İstanbul, Remzi Kitabevi, (2.B), 1976.
* HADJINICOLAOU, Nicos., Sanat Tarihi ve Sınıf Mücadelesi, (Çev. M. Halim Spatar)., İstanbul, Sistem Yayıncılık, (1.B7, 1987.
* HAUSER, ArnoldSanatın Toplumsal Tarihi, (Çev. Yıldız Gölönü), İstanbul, Remzi Kitabevi, (1.B.) 1984.
* İPŞİROĞLU, Nazan., Resimde Müziğin Etkisi, İstanbul, Remzi Kitabevi, 1994.
* İPŞİROĞLU, Nazan.,Sanattan Güncel Yaşama, İstanbul, Pan Yayıncılık, (1.B), 1998.
* İPŞİROĞLU, Nazan.,Alımlama-Boyutları ve Çeşitlemeleri-Resim, İstanbul, Papirüs yayınları, (1.B), 2000.
* İPŞİROĞLU, M.Ş. ve S Eyuboğlu.,Avrupa Resminde Gerçek Duygusu, İstanbul,İ.Ü. Edebiyat Fakültesi Yayını, 1972.
* İPŞİROĞLU, Nazan ve M. İpşiroğlu., Sanatta Devrim, İstanbul, Ada Yayınları, 1979.
* İPŞİROĞLU, Nazan ve M. İpşiroğlu., Oluşum Süreci İçinde Sanatın Tarihi, İstanbul, Cem yayınevi, 1983.
* KANDİNSKİ, Vasili.,Sanatta Zihisellik Üzerine, (Çev. Tevfik Turan), İstanbul, Remzi Kitabevi, (2.B) 1993.
* KANDINSKY, Nina.,Kandinsky ve Ben-Soyut Resmin Tarihinden Bir Kesit (1917-1944), (Çev. Gülnar Öney), İletişim Yayınları, İstanbul (1.B), 2003.
* KILIÇ, Levent,Görüntü Estetiği, İstanbul, İnkılâp Kitabevi, (4.B), 2003.
* KUMAR, Krishan.,Sanayi Sonrası Toplumdan Post-modern Topluma Çağdaş Dünyanın Yeni Kuramları, (Çev. Mehmet Küçük), Ankara, Dost Kitabevi Yayınları, (1. B) 1999.
* LENOIR, Béatrice.,Sanat Yapıtı, (Çev. Aykut Derman), İstanbul, Yapı Kredi Kültür Sanat Yayıncılık, (2.B), 2003.
* LEPPERT, Richard.,Sanatta Anlamın Görüntüsü, (Çev. İsmail Türkmen), İstanbul, Ayrıntı Yayınları, 2002.
* LHOTE, André,Sanatta Değişmeyen Plastik Değerler, (Çev. Kaya Özsezgin), Ankara, İmge Yayınevi, 2000.
* LORD- James,Bir Giacometti Portresi, (Çev.Erkut Sezgin)., İstanbul, Nisan Yayınları, (1.B), 1995.
* LYNTON, Norbert.,Modern Sanatın Öyküsü, (Çev.Cevat Çapan ve Sadi Öziş), İstanbul, Remzi Kitabevi, (1.B), 1980.
* MAD


MODERNİZM VE MODERN SANATA GİRİŞ - II Zorunlu
Dersin Amacı: Modernizm, modernite, modern sanatı 20. yüzyılın değişen kültürel, politik ve endüstriyel yapısı içinde tanıtmak.

Dersin İçeriği: Modernizm ve modernite, 20. yüzyılın değişen kültürel, politik ve endüstriyel yapısı bağlamında ele alınır. Bu bilgiler, sanat yapıtlarını anlama ve çözümlemede kullanılarak görme biçimleri, renk anlayışları, teknikleri, temsil, konstrüksiyon, işlev, vb. sanatsal konular üzerinde durulur. Fovizm, Ekspresyonizm, Kübizm, Fütürizm, Konstrüktivizm, Dada hareketi, Sürrealizm gibi sanat akımları tanıtılır.

Dersin Süresi: 1 sömestre (Haftada 3 teorik ders saati)
Eğitim Dili: Türkçe
Ön Koşul: Yok
Temel Öğretim Yöntemi: Anlatım, görsel malzemeler üzerinde eleştiri ve tartışma, kütüphane araştırması ve ödev hazırlama.
Değerlendirme Yöntemi: 1 ara sınav, 1 seminer ödevi, 1 final sınavı.


OSMANLICA - I Zorunlu
Dersin İçeriği: Osmanlı Türkçesinin dönemleri, harfler ve harflerin yazımına ilişkin imlâ ve gramer kuralları ile Arapça-Farsça unsurların verilerek bu dönem metinlerinin okunmasının sağlanması.

Dersin Amacı: Arap harfli Türk yazısının imla ve gramer kuralları ile Osmanlı dönemi Türkçesindeki Arapça ve Farsça asıllı kelimelerin tanınması için Arapça-Farsça gramer kurallarının öğretilerek, bu döneme ait gerek yazma, gerekse matbu metinleri okuma becerisinin kazandırılması.

Dersin Süresi: 1 Sömestir ( 2 saat teorik, 1 saat uygulama, haftada toplam 3 saat)
Öğretim Dili: Türkçe
Ön Koşul: Yok
Temel Öğretme Yöntemi: Teorik ve uygulamalı ders
Değerlendirme Yöntemi: 1 Ödev, 1Vize ( her biri %20) ve 1 Final sınavı ( %60)

Önerilen Kaynaklar:
1- Timurtaş, F.K., Osmanlı Türkçesine Giriş, 9. bsk. İst. 1987
2- Ergin, M., Osmanlı Türkçesi,
3- Belviranlı, A.K., Osmanlıca Rehberi, C.1,2,3,4, Marifet Yay. İst. 2002
midena pro tou telous makarize